Dieta odchudzająca jest podstawowym krokiem dla tych, którzy chcą schudnąć i wrócić do formy.

Celem jest wyeliminowanie dodatkowych kilogramów poprzez zmniejszenie kalorii, jednak absolutnie nie wolno tworzyć systemu dietetycznego, który zagraża zdrowiu lub, w dłuższej perspektywie, zagraża prawidłowemu funkcjonowaniu organizmu.

Dieta mająca na celu odchudzanie musi być zatem ograniczona w czasie i przestrzegać pewnych podstawowych zasad.

Istnieje istotna różnica między drastyczną, tymczasową i bardzo ekstremalną dietą z punktu widzenia żywności a dietą, która ma tendencję do zmiany przyzwyczajeń: pierwszy ma cel krótkoterminowy, drugi jest zamiast tego zdrową zmianą stylu życia.

Zawsze dobrze jest skonsultować się z dietetykiem przed rozpoczęciem diety: przewodniki GreenStyle, jednak będzie przydatna, aby odkryć cechy charakterystyczne każdego rodzaju diety, zasady za nim, żywności dozwolone i zabronione, jak również przykładowe menu.

Zobaczmy szczegółowo wszystkie przydatne informacje na temat diet odchudzających:

  • Dieta niskokaloryczna
  • Kalorie i makroelementy
  • Sport i odchudzanie
  • Skuteczniejsze diety

Dieta niskokaloryczna: deficyt kalorii

Wyszczupla się, gdy ilość kalorii spożywanych każdego dnia jest mniejsza niż spożywanych codziennie: zasada ta ma fundamentalne znaczenie w dietach niskokalorycznych, dlatego też stawia się na precyzyjny deficyt kalorii ukierunkowany na utratę wagi w krótkim okresie czasu. Dlatego ważne jest, aby określić ilość kalorii, które można zrezygnować, uzyskując utratę wagi, ale ochrony zdrowia. Możemy również zaopatrzyć się w spalacze tłuszczów, które naturalnie powodują deficyt kaloryczny. Tutaj https://daburdirect.pl/bioxyn/ możesz sprawdzić zalety korzystania z takich suplementów. Są to naturalne produkty, zdrowe dla nas i przynoszące szybkie rezultaty. Zdecydowanie są polecane osobom, które mają problem ze zrzuceniem swoich pierwszych kilogramów.

Podział makroelementów

Podstawą każdej zdrowej diety musi być odpowiednia wiedza na temat wartości odżywczych i prawidłowe rozmieszczenie makroelementów, tj. węglowodanów, tłuszczów i białek. Podział, który nie może być pozostawiony przypadkowi: aby określić podział makroelementów do utraty wagi, w rzeczywistości, ważne jest, aby wziąć pod uwagę nie tylko zalecane dzienne spożycie kalorii, ale także inne czynniki, w tym płeć i aktywność fizyczną. Węglowodany obejmują na przykład żywność, taką jak chleb i makaron, ryż i zboża, ale także owoce i ziemniaki, niektóre warzywa, takie jak marchew, podczas gdy inne warzywa są wyłączone. Białka obejmują natomiast białka pochodzenia zwierzęcego zawarte w mięsie, rybach, jajach i produktach mlecznych, natomiast białka roślinne obejmują rośliny strączkowe. Wreszcie, tłuszcze charakteryzują głównie wiele serów, przypraw, takich jak masło i olej, ale także suszonych owoców i niektórych owoców, takich jak awokado.

Aktywność fizyczna: dlaczego jest ona niezbędna?

Jak wspomniano, każdej diecie odchudzającej powinna towarzyszyć regularna aktywność fizyczna. Zamiast ułatwiać utratę wagi, ruch ma pozytywny wpływ na zapobieganie nadwadze i otyłości, ułatwiając dobre samopoczucie w ogóle: aby ułatwić utratę wagi, jest to również przydatne, aby poświęcić się dyscyplinom aerobiku, które pozwalają organizmowi rezerw energii, które mają być wykorzystane do produkcji energii, tym samym czerpiąc z cukrów i tłuszczów.

Najpopularniejsze, najbardziej efektywne i omawiane diety

Dieta śródziemnomorska jest najbardziej kompletna, zróżnicowana i zdrowa, dlatego też wiele osób zaleca jej przyjęcie jako prawdziwego nawyku.

Z drugiej strony, istnieją znacznie bardziej sztywne schematy żywieniowe (często nadopiekuńcze), które mają być podjęte na kilka tygodni, które pomagają schudnąć szybko i konsekwentnie, ale z ryzykiem utraty napięcia mięśniowego lub odzyskania utraconych kilogramów jest wyższa, jeśli nie stosować diety do litery i nie kojarzyć go z odpowiednim wysiłkiem fizycznym. To z pewnością obejmuje:

  1. Dieta Scarsdale’a;
  2. dietę Plank’a;
  3. dietę Dukana;
  4. dietę ketogeniczną.

które otrzymują kontrowersyjne opinie na temat równowagi składników odżywczych i ich skuteczności. Następnie są trendy chwili, które są inspirowane dietą podążającą za gwiazdami i mają dobrze zdefiniowane cechy charakterystyczne. Kilka przykładów? Dieta z grupy krwi, lub Paleo Diet, który idzie do wznowienia wielu żywności, na których prehistoryczny człowiek był odżywiany, mięso i ryby w pierwszej instancji.

Odkryj diety na GreenStyle, ze szczegółowymi menu i kaloriami oraz przykładami planów tygodniowych i wybierz ten, który najbardziej Ci odpowiada i nadaje się do osiągnięcia Twoich celów.