Co się dzieje z twoim ciałem, gdy umierasz z głodu, by stracić na wadzeMożesz mieć kilka (lub więcej) dodatkowych funtów, które chcesz stracić. Co ty robisz? Naturalnie, jak większość ludzi, zwracasz się do wypróbowanych i prawdziwych metod odchudzania, diety i ćwiczeń fizycznych. Zaczynasz biegać lub uderzając w wagi kilka dni w tygodniu. Zaczynasz zaostrzać swoją dietę, pomijając śmieciowe jedzenie i gotowanie w domu częściej.

Dla niektórych osób wyniki tego procesu nie są osiągane wystarczająco szybko. Żyjemy w świecie natychmiastowej satysfakcji. Jeśli nie możesz osiągnąć swoich celów, jak wczoraj, co robi wiele osób? Niektórzy zwracają się ku diecie głodowej lub diecie ekstremalnej, która ogranicza kalorie znacznie poniżej ich dziennego zapotrzebowania na energię.

Mogą dość szybko zrzucić funty, wystarczy spojrzeć na Największego Przegranego, aby to udowodnić. Ale co naprawdę dzieje się z ich ciałami? Jaki jest krótko- i długoterminowy wpływ głodu na skład ciała?

Z czego nasze ciało jest zrobione

Skład ciała to termin określający składniki, które składają się na Twoje ciało: masa beztłuszczowa i beztłuszczowa. Masa beztłuszczowa składa się ze wszystkich składników, które nie są tłuszczem, takich jak białko (chude mięśnie, organy), woda i minerały (tj. kości i żelazo we krwi).

Aby zmienić swój skład ciała, nie możesz po prostu skupić się na większym celu utraty wagi. Zamiast tego, Twój cel jest dwojaki: zmniejszenie masy tłuszczu przy jednoczesnym utrzymaniu lub zwiększeniu masy ciała beztłuszczowego. Ale dlaczego miałbyś koncentrować się na zmianie składu ciała zamiast na utracie wagi?

Mówiąc najprościej, zwiększenie szczupłej masy mięśniowej sprawi, że będziesz wyglądał na cieńszego, nawet jeśli liczba na skali nie będzie się poruszać. Dzieje się tak, ponieważ mięśnie są bardziej zwarte niż tłuszcz. Tak więc skupienie się na składzie ciała, w przeciwieństwie do utraty tkanki tłuszczowej, może pomóc w poprawie ogólnego wyglądu i zmniejszeniu tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zwiększeniu siły.

Dlaczego wybieramy głód

Standardowym modelem utraty wagi są kalorie in vs kalorie out. Na stronie www.ilewazy.pl znajdziesz kalorykę każdego z produktów. Jeśli zużywasz więcej kalorii na dzień niż to, co spalasz, zyskasz na wadze; spalając więcej kalorii na dzień niż bierzesz, stracisz na wadze. Posiadanie ograniczenia kaloryczności jest ważne, jeśli starasz się zobaczyć liczbę na skali spadek.

Jak wspomniano wcześniej, wiele osób wybiera wszystko lub nic, die-twarde podejście do utraty wagi i zdecydować się na poziomie kalorii znacznie niższe niż to, co jest zalecane, skłaniając ich do utraty wagi szybko. Dieta głodowa może doprowadzić Cię do „docelowej wagi”, ale jakim kosztem?

Co dzieje się z ciałem, gdy głoduje

Co dzieje się z ciałem, gdy głodujeBadania wskazują, że osoby, które stosowały diety głodowe do odchudzania, jedząc 50% swoich potrzeb energetycznych przez trzy tygodnie, nie zmniejszyły swojej masy ciała ogółem. Zmniejszyli oni jednak również o 5% swoją chudą masę mięśniową. Jeśli stan głodu utrzymuje się chronicznie, chuda masa mięśniowa i wielkość narządów zmniejszają się o 20%.

Podobnie badanie przeprowadzone na myszach wykazało, że chuda masa i beztłuszczowa masa mięśniowa zostały poświęcone podczas głodu, jednak zapasy tłuszczu w organizmie były stosunkowo takie same u myszy stosujących dietę kontrolną i u myszy otyłych stosujących diety głodowe.

Utrata masy ciała w wyniku głodu powoduje utratę znacznych ilości chudej masy mięśniowej i beztłuszczowej masy ciała, która obejmuje wodę, kości, organy itp. Zmniejszenie masy kostnej jest problematyczne, ponieważ zmniejsza gęstość kości i może sprawić, że będziesz bardziej podatny na urazy. I odwrotnie, zwiększenie masy mięśniowej zwiększa siłę i gęstość kości, co jest częstym problemem dla wielu Amerykanów w miarę starzenia się.

Jedno z badań z udziałem ludzi wykazało, że zrzucenie znacznej ilości kalorii z diety prowadzi do znacznej utraty wagi i zmniejszenia masy mięśniowej. Jednak uczestnicy odzyskali również prawie cały utracony tłuszcz w ciągu 8 lat.

To skłania do dyskusji i zrozumienia ważnego tematu – metabolizmu. Co więcej, chroniczny głód prowadzi do zmian w metabolizmie. Metabolizm i tempo przemiany materii w spoczynku są bezpośrednio związane z beztłuszczową masą ciała. Osoba z większą masą ciała będzie potrzebowała więcej energii, aby funkcjonować z dnia na dzień, a więc będzie miała większe podstawowe tempo metabolizmu (BMR). Wraz ze spadkiem masy ciała zmniejsza się również BMR.

Oznacza to, że istnieje pewna ilość kalorii niezbędnych do utrzymania chudej masy ciała. Jeśli zejdziesz poniżej tej liczby, Twój organizm będzie zmuszony do rozbicia tych zapasów mięśniowych w celu wytworzenia energii.

Dieta głodowa ma daleko idące negatywne skutki dla organizmu. Głód w celu utraty wagi zmienia metabolizm, zmniejsza chude mięśnie, zmniejsza gęstość kości i zmniejsza siłę.

Wracanie z głodu

Być może zdecydowałeś się na ultra niskokaloryczną dietę, umieszczając swoje ciało w trybie głodowym. Straciłeś mnóstwo na wadze i jesteś gotowy wrócić do „normalnego” odżywiania się. Jak dotąd, twoje ciało zareagowało również utratą mięśni i zmniejszeniem BMR. Ale po okresie głodu dzieje się z ciałem coś jeszcze ciekawego.

Systemy ciała nie „resetują się” po okresie głodu. Co to znaczy? Jak piszą na www.znaneleki.pl nasze ciało nastawia się na znaczącą utratę masy ciała kosztem masy tkanki tłuszczowej, chudych mięśni i innych chudych mas. Zmniejsza ono swoje podstawowe tempo metabolizmu. Jednak, gdy człowiek wraca do normalnego poziomu kalorii, organizm nie może się przystosować.

Organizm nie może przystosować się od spadku do ultra niskiego spożycia kalorii, aby schudnąć i wrócić do wyższego spożycia kalorii, aby utrzymać spadek wagi. Organizm będzie przechowywać dodatkowe kalorie jako tłuszcz.

Dzieje się tak dlatego, że ciało jest teraz zagruntowane, aby uzupełnić zapasy utraconego tłuszczu, a nie chudych mięśni, utraconych podczas głodu. Głód do utraty wagi sprawia, że ciało jest bardziej prawdopodobne, w dłuższej perspektywie, aby uzupełnić tłuszcz. Wykorzystuje on nową podstawową szybkość metabolizmu z trybu głodowego.

Chude osoby miały większe szanse na uzyskanie większej ilości tłuszczu po głodowaniu. W tym celu system organizmu nie „zresetował” się sam, dopóki cała utracona podczas głodu tkanka tłuszczowa nie zostanie odzyskana. Niweluje to wszelkie postępy poczynione w tym okresie.

Jedną z przyczyn może być fakt, że poziom leptyny we krwi spada u osób, które zrzucają dużo wagi z powodu głodu. Leptyna jest hormonem, który sygnalizuje sytość. Jest on wytwarzany przez komórki tłuszczowe i pomaga regulować równowagę energetyczną oraz hamować głód. W skrócie, sygnalizuje mózgowi, że nie jesteś głodny.

Jednak ci, którzy głodowali z powodu większej utraty wagi, obniżyli swój poziom leptyny, co naraża ich na ryzyko odzyskania wagi, ponieważ organizm nie sygnalizował mózgowi prawidłowo. Niski poziom leptyny we krwi sygnalizował mózgowi, że ciało nie było pełne lub zadowolone po jedzeniu, co powodowało, że jeść więcej.

Badania wskazują, że ekstremalna utrata masy ciała przez głodowanie często nie jest zrównoważona. Weźmy ponownie pod uwagę ten przykład Największego Przegranego. Co dzieje się po zakończeniu pokazu? Większość konkursów zyskuje znaczną część masy ciała z powrotem.

Spośród badań 14 uczestników Biggest Loser, 13 z 14 odzyskało znaczną ilość utraconej wagi w ciągu 6 lat od konkursu. Ponadto, ich podstawowe tempo metabolizmu spadło wraz z utratą wagi, zgodnie z oczekiwaniami. Jednak, gdy zawodnicy ponownie przybrali na wadze, ich BMR nie zwiększał się wraz z jej wzrostem.

Przypomnijmy sobie korelację między masą a BMR. Ktoś z większą masą ma większą BMR. Jednak zawodnicy, którzy stracili na wadze i odzyskali ją, mieli mniejszą BMR. Ich BMR były niskie, mimo że ponownie osiągnęli wyższą wagę. Mówiąc wprost, zawodnicy spalali teraz mniej kalorii w spoczynku, mimo że mieli większą masę.

Zdecydowali się na bezpieczniejsze i zdrowsze sposoby utraty wagi

Przyjęcie głodowego podejścia do utraty wagi jest krótkoterminowym rozwiązaniem problemu, który wymaga metod długoterminowych. Jednak ten rodzaj ekstremalnego deficytu kalorycznego może generować odwrotne skutki od oczekiwanych. Zamiast wspomagać organizm w odchudzaniu, powoduje on katabolizację chudej masy mięśniowej oraz chudej tkanki i kości.

Co więcej, ten rodzaj utraty wagi nie jest trwały w dłuższej perspektywie. Ci, którzy wybierają dietę głodową, zazwyczaj odzyskują większość masy ciała w ciągu zaledwie kilku lat. Powoduje to, że Twój organizm w dłuższej perspektywie łatwiej zdobywa tłuszcz i zmniejsza BMR, przez co trudniej jest mu robić to, co robi naturalnie, spalać kalorie dla energii. W dłuższej perspektywie czasowej, Twoje ciało pracuje ciężej, aby wrócić do stanu nadwagi, w którym było przed głodem.

Zamiast głodować, zdecyduj się na zdrowsze sposoby na utratę wagi. Pomyśl o podwójnym podejściu do składu ciała i skup się na utracie tkanki tłuszczowej i wzmocnieniu mięśni. Wybierz zdrową dietę w zdrowym zakresie kalorii lub zdrowego deficytu i użyj treningu siłowego, aby zwiększyć chude mięśnie. Jedzenie żywności niskokalorycznej i o niskiej zawartości tłuszczu może wydawać się idealne, ale pamiętaj o skupieniu się na makronowych składnikach odżywczych.

Następnym razem, gdy rozważasz dietę ekstremalną, która może popchnąć Twój organizm do głodu, zastanów się jeszcze raz. Pomyśl o negatywnych skutkach, jakie może ona mieć dla twojego organizmu teraz i w przyszłości. Przynajmniej zastanów się nad prawdopodobieństwem, że prawdopodobnie odzyskasz większość utraconej wagi. To samo w sobie powinno wskazywać na bardziej praktyczne i bezpieczne podejście do utraty wagi.